Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Platina var först ut. Vi skrittade fram och så fort jag började trava så kände jag att hon var halt på vad som kändes som höger fram. Travade lite till för att se om det släppte men inte. Så jag satt av och ledde henne hem där mamma fick springa med henne och då såg det ut som hälta på vänster bak, precis som vid longering. Förmodligen så sträckte hon sig/är stel efter hon gick omkull, vilket inte är alls konstigt. Så nu får hon vila, förutom promenader för hand dom dagarna jag hinner, och så hoppas jag att hon blir bra fort.
 
Sunnie red jag i skogen idag med. Jag provade Scorrierbettet på henne och i början kändes hon kanonfin på det. Men efter en stund kändes det mest som hon blev stum och inte gick att ställa igenom. Sen om det var bettet eller pullarnosgrimman (som hon brukar gå dåligt på) vet jag inte. Ett bett som passar när vi bara ska jogga i låg form, annars kör vi nog på det vanliga tvådelade.
 
Nu har jag och Tompa ätit kvällsmat hemma hos mamma och Johan och nu ska jag hoppa in i duschen innan det är sovdags. Tack vare att Tompa ska upp och gymma tidigt så går vi och lägger oss innan pensionärerna. Jag skulle ju visserligen kunna vara uppe längre men jag hatar att somna själv så det är inget alternativ, haha !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0