Dagens ridpass - Sunnie

Jag hade planerat att hinna mocka och rida mellan 14 30-16.15 och det hann jag. Fast jag fick stressa ihjäl mig i stallet då ridningen som vanligt drog ut på tiden, haha !
 
Sunnie och jag red i skogen idag. Lite mer ordentlig ridning än det senaste då hon bara har lullat runt mest. 
Till en början var hon lite spänd och ganska stum i nacken och munnen. Så jag ställde igenom åt båda hållen, längre och lägre i alla gångarter och gjorde mycket övergångar. Sen satte jag mig ner i sadeln i galoppen men lät henne gå kvar i en låg form och försökte får ett jämnt mjukt stöd på bettet. Det var lättare sagt än gjort idag då hon gärna ville bita sig fast i en sida åt gången och låg lite i min hand.
Vi avslutade med trav där jag först plockade upp henne i formen. Då trampade hon på bra men var ostadig i formen och hade ojämnt stöd på bettet. 
Sen fick hon trava av i låg form och så promenerade vi hem.
 
Hon blev mjukare på slutet så efter ännu några dagars ridning så tror jag att hon kommer vara mjuk och stadig igen. 
Jag själv försökte tänka extra mycket på min sits idag. Bak med axlarna, mjuka händer och rörliga fingrar för att inte låta henne bita sig fast. Jag har också en tendens till att spänna axlarna och armbågarna så jag måste tänka på att slappna av i överkroppen. 
 
Nu har jag och Tompa vart hemma sen kl 18 och har hunnit packa lite saker från köket. Nu ska vi äta kvällsmat och sen sova tidigt.
 
 
 
Min vackra tjej <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0