Inte riktigt som planerat

Den här dagen blev ju inte riktigt som tänkt. 
 
På väg till Nossebro så hoppade jag in på jobbet för att fika och fira mamma som fyller år idag. Grattis !
Då ringde grannen och behövde hjälp med en ponny som var riktigt dålig så plattan i mattan till det stallet och sen vänta på veterinär i några timmar. Ponnyn piggnade till efter en stund som tur var men jag missade min massagetid med några timmar. Jag fick bokat en ny tid nästnästa vecka, så det är väl bara att vänta.
Jag hann in till Nossebro för att kopiera och posta Chillis papper och fika en snabbis med Evelin i alla fall, mysigt.
 
Sen åkte jag direkt till stallet och longerade Platina en stund och vi prickade precis in solen mellan alla regnskurar. Jag kände att hon inte kunde vila en dag till men jag var alldeles för trött för att orka rida, så då passade det bra med oinspänd longering. Och Platina tyckte det var lajbans, hon brallade på allt vad hon orkade i några varv. Det har ju krupit i kroppen på henne det sista och det såg verkligen ut som hon uppskattade att få busa loss lite, det får hon inte göra riktigt i den utsträckningen när jag sitter på, haha !
 
Nu kom jag hem och ska vila en stund. Ikväll ska Tompa ta med mig ut på något hemligt, undra vad det kan vara..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0