Dagens ridpass - Sunnie

Jag har nu gått på min andra semester, jag hade ett superbra ridpass med Sunnie på ängen och nu är jag och Tompa på väg till Hjulafton i Lidköping. Det känns rätt gött just nu faktiskt ! 
 
Jag och Sunnie jobbade först med sidvärtsrörelser. Vi red skarpa hörnen i skritt (där jag varierade mellan att flytta bakdelen eller vända in framdelen), vi red skänkelvikningar i skritt, trav och galopp och också öppna och sluta på volt i trav. Allt satt väldigt bra trots en del vila det sista, förutom öppna och sluta på volt som vi båda tyckte var lite trixigt. Jag själv har alltid haft svårt för särskillt öppna och på volt krävs det ännu lite mer inramning och ben av mig som ryttare. 
På slutet så samlade jag henne ordentligt och behöll samlingen kanske ett halvt fyrkantsspår. Vi provade även att gå in på en liten, liten volt så att hon fick "sätta sig" och hon gjorde det så jäkla bra ! Hon behöll takten och trampet i galoppen hela tiden och ja, jag är bara så nöjd med mitt hjärta <3
Ett plus i kanten till mig som var mjuk i handen under hela samlingen och till och med vågade gå med helt med handen emellanåt för att se om Sunnie gick kvar, vilket hon gjorde. Det är min svaghet annars, för mycket hand.
 
Hon har ju inte gått så hårt det sista så dom mer krävande delarna av passet släpper jag så fort jag är nöjd. Vi få öka successivt, jag vill inte överanstränga henne. Men det är så roligt att veta att allt fortfarande finns där och jag önskar så att jag kunde sitta bättre på henne så att vi fick visa vad vi kan även på tävlingar.
 
Jag var för övrigt på sånt trimhumör idag, solen sken och jag har en jättemysig äng att rida på. Då hade jag gärna hoppat upp och fortsatt med häst nummer två, varför kan inte Platina hålla sig hel för !
 
 
 
 
Efter ridpasset passade jag på att plocka nerfallna äpplen till hästarna. Fördelen med att bo på landet !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0