En liten catch up

Jobbet gick förvånansvärt fort idag och jag har faktiskt fuskat lite och tagit semester även imorgon. Det är inte ofta Tompa har semester så jag känner att jag får passa på !
Nu har vi precis vart ute och stängt för hönorna och klappat dom godnatt. Dom är fortfarande lite tveksamma men det känns som om dom börjar känna igen mig och Tompa nu. Idag har dom vart ute mer också. Jag är inte så nöjd att dom väckte mig med något som liknade ett galande imorse dock..
 
På hästfronten står det still just nu. I och med att vi har haft så mycket att göra så har Sunnie fått vila några dagar extra utan att jag har kollat hältan. Och om jag ska vara ärlig så drar jag mig lite för att göra det också.. Men i helgen ska jag longera henne för att se hur hon rör sig.
Chilli har kommit in bra i "flocken" och alla hästarna känns lugna och trivsamma. När My kommer hem på besök på lördag (sååå roligt, som jag saknar henne !) så ska Chilli dessutom få manikyr. Det behövs, hans hovar är hemska just nu.
 
Stallet börjar ta form, på lördag ska u-järnen svetsas fast på stolparna och sen är det bara att såga till bräder, måla dom och sen skjuta dom på plats. Den sista gjutningen hoppas jag att vi ska hinna nästa vecka och sen är stalldelen färdig. Då är det dags att börja bygga på sadelkammaren och så ska vinterhagen sättas upp. Så vi har att göra några veckor till, haha !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0