Stallbygge

Idag har vi fortsatt arbetet med stallet. Vi har gjutit ner stolpar som vi ska svetsa fast u-järn på som plankorna sen ska fästas i. Och så har vi gjutit igen rännan och även gjutit ner en brunn så att jag äntligen har någonstans att tvätta/spola hästarna. Så skönt !
I slutet på nästa vecka ska vi gjuta ett större stycke i bortre änden av stallet och sen är vi klara med den delen och kan börja bygga boxarna. 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är vi hemma hos mamma, Tompa hjälper min lillebror att koppla ljud. Ikväll ska jag och Tompa äntligen få våran myskväll själva hemma, jag kommer seriöst inte ihåg när det hände senast. Vi ska laga potatisgratäng med kycklingfilé och bara umgås. 
Jag får se hur det blir med ridningen idag, som det ser ut så ska det tyvärr spöregna hela kvällen.
 
 
 
 
Tanterna igår när dom vilade.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0