Dagens ridpass - Sunnie

Idag kände jag mig lat så jag satte på Sunnie fluffskydden och tränset och red barbacka på täcket. 
Hon var verkligen på tårna idag, precis allt på grusvägen var livsfarligt. Men så fort vi kommer ut på vallen så är hon superfin och samarbetsvillig. Så frustrerande ! 
Jag fick i alla fall en bra känsla i både traven och galoppen på vallen och när vi skrittade av så värkte magmusklerna lite, haha.
 
Gårdagens ridpass var hon inte lika spänd som idag men ändå väldigt tittig. Och när hon tittar på samma sten, samma stubbe och samma löv dag ut och dag in så blir det till slut lite tjatigt. Så jag gick på henne lite igår och visade att det faktiskt inte var okej och då var hon riktigt fin och flashig stundvis. Tyvärr så uppnår vi inte den avslappningen jag vill åt på det sättet men jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Jag har fortfarande inte kommit på vilket system som passar henne bäst och det känns som det varierar väldigt från dag till dag. Jag får nog ta mig en funderare kring det och fortsätta att pröva mig fram. Knäpphäst ❤
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0