Dagens ridpass - Sunnie & städning

Det är lördag idag och jag har spenderat en del av dagen i stallet och resten inne och städat. Jag hade egentligen velat tvätta bilen idag också men jag ska handla och sen hämta upp Ellinor runt 17 och så kommer Evelin strax efter det så det får bli någon annan dag. Helst inom en snar framtid då bilen är lika grusig som hela våran grusväg ungefär..
 
Dagens ridpass med Sunnie var både bra och dåligt. Hon var lika spänd som dom andra dagarna men idag tillät hon mig att komma till ridning med lite mer ben om och så kunde jag ställa igenom henne. Galoppen var bättre idag och när vi travade av så var det nästan så att hennes öron började "vippa" lite så det känns som vi är på rätt väg. Dock så är det fruktansvärt irriterande när hon stannar upp för ingenting och går emot skänkeln emellanåt. Men det är bara att le och klappa, så hoppas jag att vi tar oss över den här tröskeln till slut. Tyvärr så tror jag att vi kommer få börja om hela processen sen när hon ska ridas längre och vi kommer till nya delar av grusvägen. Suck..
 
Jaja, nu ska jag hoppa in i duschen, vi hörs !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0