Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Sunnie var inte alls på humör idag. Redan på gången dansade hon runt och jag funderade på om jag skulle sätta på henne gramanen. Det gjorde jag inte, och vad jag ångrade mig under ridturen..
Vi var bara inte sams idag. Jag fick inte fram Sunnie ordentligt för skänkeln trots tusen övergångar och jag red över lag ganska dåligt. Sunnie var spänd, poppig och ostadig i formen.
Vi fick till några bra övergångar till skritt från trav och galoppfattningarna satt faktiskt ganska bra. Annars var det ett dåligt pass. Eller dåligt och dåligt, det är väl en tolkningsfråga. Men jag var inte nöjd och jag till och med grät av frustration när jag skrittade av. 
Men det är länge sen vi hade ett dåligt pass och alla har vi dåliga dagar. Nu är jag mer än taggad över att sitta upp imorgon och fortsätta arbetet där vi slutade. Förhoppningsvis kan jag lösa det bättre då.
 
Platina var också spänd idag och gick inte heller hon fram för skänkeln till en början. Men efter många övergångar skritt-trav där jag krävde att hon svarade med en gång blev det mycket bättre.
Galoppen var ganska fin, fattningarna däremot var katastrof. 
 
Jag tror att jag får ta på mig mycket av det dåliga under dagens ridpass. Mitt huvud var kanske inte helt med i det vi gjorde och jag hade inte tålamodet att reda ut situationen som jag brukar. Det är bara att komma igen imorgon !
Imorgon ska också tanterna bli av med sin vinterpäls, äntligen. Så nästan hela dagen kommer att spenderas i stallet.
 
 
 
 
Min och Sunnies utsikt imorse.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0