Dagens ridpass - Sunnie

Jag hade verkligen noll motivation till att rida idag men eftersom Sunnie antagligen kommer få vila imorgon så hade jag inte så mycket val. 
 
Jag tränsade därför Sunnie i hagen och hoppade upp barbacka. Mycket skritt, lite trav och en del galopp. En ganska nyttig ridtur ändå då jag fick öva på min sits, balansen och nedsittningen. Nedsittningen gick faktiskt över förväntan, så länge Sunnie gick avslappnat och inte travade för fort då, haha ! Och jag måste tänka på att slappna av i benen så att jag kan komma om henne med skänkeln, jag vill gärna dra upp och knipa med knäna vilket gör att jag studsar ännu mer.
Det är bara drygt en månad kvar tills våran tänkta dressyrdebut så det är bara att träna på. Jag tror att jag behöver rida lite mer utan stigbyglar innan dess men det är inte så lockande när Sunnie poppar hit och dit, hehe.
 
 
 
 
Det hade ju vart roligt att komma hem med en rosett från våran debut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0