Fokuserad

Det senaste har jag verkligen lyckats hålla motivationen uppe i stallet. Det har regnat, snöat och vart kallt om vartannat men jag rider ändå två hästar om dagen, med undantag för hästarnas inplanerade vilodagar och så gott jag kan pussla ihop det med mina arbetstider.
Det var länge sen jag kände "äh, hästarna får vila idag så jag kan ligga i soffan och kolla på serier." Den tanken finns inte längre i mitt huvud.
Jag broddar inför varje ridpass om det behövs och broddar ur efter. Jag tragglar med den där stackars nedsittningen på båda hästarna varje ridpass för att det tillslut ska gå. Kämpar jag inte så kan jag heller inte bli bättre. 
Jag har ett syfte med varje ridpass, jag har inte joggat ut i skogen "bara för att" utan jag har en plan och ett upplägg för båda hästarna. Sen kan upplägget för dagen vara att hästen ska gå ett kravlöst pass i skogen, men då är det planerat.
 
Jag har helt gått in i min egna lilla bubbla, jag ser mina mål framför mig och jag kämpar för att ta mig dit. Jag är fokuserad på min sak och kör mitt race.
Klart att jag kan nå en del av mina mål genom varannandagsridning och serier i soffan varje kväll men det kommer inte gå lika fort och jag kommer inte nå mina mål med lika bra resultat. 
Jag har gett mig fan på att jag ska ha två hästar i tävlingskondition som jag ska åka ut och tävla med och då får jag kämpa för det !
 
 
 
 
Är det någon av er som har ett mål som ni kämpar mot ? Berätta gärna, jag vill bli ännu mer inspirerad !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0