2016

Jag har väldigt stora förhoppningar inför 2016. Jag har så många mål och drömmar som jag vill ska slå in. Men ska jag uppnå mina mål så går det inte att bara sitta hemma i soffan och glo på serier (fast jag försöker intala mig det nu när det är så kallt, haha).
 
Nej, jag ska kämpa hela 2016 för att mina mål och drömmar ska slå in. Jag ska försöka ändra min inställning och personlighet och bli en doer och ta för mig istället för att bara sitta och vänta på att möjligheter ska komma ramlandes i mitt knä. För det gör dom inte, nothing worth having comes easy.
 
 
 
 
Jag är på väg mot mina mål, jag har faktiskt kommit en liten bit på vägen redan.
 
I maj ska jag och Tompa flytta till en gård. Huset är litet och läget är sådär men jag kommer ha hästarna hemma på gården vilket kommer underlätta otroligt mycket. Förhoppnigsvis får vi ett varmstall (eller ja, isolerat i alla fall) också, så skönt för mig som är så frusen !
 
Jag har redan under 2015 börjat bygga upp ett litet nätverk med hästar och hästägare. Jag hoppas kunna utöka det nätverket ytterligare under 2016 och då också vårda mitt arbete och rykte lite bättre. Tyvärr kom ju kylan och förstörde min motivation men den börjar komma smygandes tillbaka.
 
Sen så skulle jag väldigt gärna vilja ta steget och göra den där tatueringen jag längtat efter i flera år. Har jag velat ha den i flera år så har jag svårt att tro att jag skulle ångra mig. Det hade betytt så mycket för mig att få ha den lilla texten på min underarm för evigt men jag vet inte om jag vågar eller har råd. Det kanske blir mitt nästa stora steg att ta ?
 
 
 
 
 
Till mina egna hästar då.
Sunnie ska under våren få en dressyrsadel utprovad. Det är viktigt att den passar oss båda då jag redan har så svårt för nedsittning. Sen är tanken att vi ska ut på lokala/regionala dressyrtävlingar och prova våra vingar. Jag vet att hon kan, det är bara jag som ska ställa om mig till dressyrmode igen och verkligen finslipa på detaljerna.
Drömmen är (om hon får hålla sig frisk och fräsch) att starta henne redan på Essungas lokala dressyrtävling den 13 mars. Där ska hon gå LC:1 och LB:1. Tyvärr är det inte säkert att jag har köpt en sadel tills dess men det finns flera tävlingar i april att välja mellan så i så fall skjuter vi bara upp debuten någon månad.
 
 
 
 
Platina kommer jag och mamma dela på så jag kan inte bestämma hur som helst. Men målet är att hon ska vara igång så att jag kan åka på någon/några Pay and Jump i februari för att sen starta våran första lokala hopptävling i Essunga den 3 april. Är vi redo tidigare så finns det några lokala tävlingar att välja på. Förhoppningsvis ska vi åka på någon Annaträning under våren också, då jag fortfarande står kvar som reserv.
Några fler mål än så har jag inte satt i nuläget. Jag har bara hoppat henne några enstaka gånger och har aldrig riktigt pressat henne. Går det så går det, annars så håller vi oss på en lagom nivå som passar henne. Fast självklart hade det vart roligt att få starta någon 1.10 igen ;)
 
 
 
 
Chilli blir 1 (!) nästa år och först tänkte jag skriva att han inte ska göra så mycket. Men jag får nog ändra mig för visst har jag lite planer för honom ändå.
Han ska kunna vara själv i stallet och förhoppningsvis i hagen också så småningom. Några promenader för att han ska hållas uppfostrad och kanske att han får bett i munnen i slutet på året. Han ska introduceras för löshoppning och förhoppningsvis löshoppas några gånger under året. Och så ska han lasttränas.
 
 
 
 
Jag är egentligen inte en särskillt positiv person, jag gräver gärna ner mig 10 meter under marken om det händer något och ligger kvar där i flera dagar. Och bara för att jag vill försöka ändra mig så betyder det inte att jag aldrig mer kommer må dåligt eller att förändringen kommer ske över en natt. Jag kommer få jobba mycket och pressa mig själv. Men det är något jag verkligen vill. Och hästarna hjälper mig en bra bit på vägen så desto mer hästar, desto gladare Emelie ? Haha :)
 
Vad har ni för drömmar och mål inför 2016 ? Tell me !
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Jag å Casper kan vara hästskötare =) Å sen kan du tävla dressyr i hoppsadeln i början ;)

Svar: Jaa 😁 ja fast jag lär få sååå mycket avdrag på sitsen 😕
Emelie Svensson

2016-01-07 @ 14:38:30
URL: http://www.myes.blogg.se
Postat av: Emelia

Mina egna mål för mig är att fortsätta med min egna träning, får bra betyg sista året i nian och sen komma in på det gymnasium som jag vill gå på.

Med min häst och ridningen: Komma ut och träna och kanske tävla både hoppning och dressyr. Sen att han ska hålla sig pigg och glad + att mammas 23 åriga dressyr häst håller sig pigg och glad.

Svar: Det låter som sunda mål 😁 vilket gymnasium är du intresserad av ? 😊
Emelie Svensson

2016-01-08 @ 08:40:48
URL: http://www.nouw.se/emeliaperala

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0