Årsresumé 2015

Januari:
 
Jag började sätta igång Sunnie inför det avgörande återbesöket på Husaby.
 
 
 
Vi var på löshoppning med Mys unghästar.
 
 
 
Mercan krånglade.
 
Jag och Hiawatha hade ett kärt återseende.
 
 
 
Vi tog nytta av den lilla snön som kom och var ute och sladdade en hel del med Mercan.
 
 
 
Jag provred Vrianda.
 
Jag satte ut Duff på utlånasannons.
 
 
 
Jag och Evelin red ut tillsammans och jag fick låna Tessie.
 
 
 
Många mysiga skritturer med Sunnie.
 
 
 
Sunnie var fortfarande ofräsch vid Husabybesöket och skulle nu vila helt i ett halvår.
 
 
 
Februari:
 
 
Dennis åkte till sina fodervärdar i Ulricehamn.
 
 
 
Vrianda kom till vårat stall.
 
 
 
Jag och Vera började rida ihop oss.
 
 
 
Vi började spela badminton med släkten.
 
 
 
Vi var och kikade på träningstävling.
 
 
 
Vi var på Göteborg Horse Show för första gången på några år.
 
 
 
 
Mars:
 
Sunnie vaccinerades.
 
Vi hade en grym drinkkväll !
 
Jag fick nytt schema på jobbet vilket innebar mer jobb.
 
Vi var på löshoppning med Denver.
 
 
 
Det blev en del gragehäng.
 
 
 
Jag och Tompa red ut ihop.
 
 
 
Ethel slutade på jobbet.
 
 
 
Vera och jag fortsatte att träna.
 
 
 
Jag och Tessie var på våran första hoppträning, för Giesela.
 
 



Vi kopplade in Tompas hemmagjorda baslåda.
 
 
 
Audin gick igenom besiktningen med blanka papper.
 
 
 
April:
 
Jag hopptränade Tessie på AS.
 
 
 
 
Vera åkte hem igen och jag var inne på att sluta med hästar helt.
 
 
 
Vi köpte Imprezan i Västerhaninge.
 
 
 
Vi hälsade på Dennis.
 
 
 
Vi var på Elmiaträffen på kvällen.
 
 
 
Jag la ut Duff på hästnet. Han skulle säljas :(
 
 
 
Vi kom överrens om att jag skulle köpa fölungen (Chilli) i Platinas mage och att jag också skulle få hem Platina till mitt stall !
 
 
 
Duff såldes till Mellerud :(
 
 
 
Imprezan rastades på årets första race.
 
Hästarna sov ute första natten den 19 april.
 
 
 
Tompa opererade sig.
 
Vi såg Drängarna live i en lada.
 
 
 
Vi hälsade på tjockisPlatina ofta.
 
 
 
Vi hade lika tur med bilar som vanligt, Johans bil gick sönder när vi lånade den.
 
 
 
Fölvaket började.
 
 
Maj:
 
Vi fölvakade intensivt i över en vecka innan Chilli bestämde sig för att komma ut den 8 maj. Har ni sett något så litet och sött ?
 
 
 
 
Två trötta fölvakare som snabbt handlat kvällsmat på ica. Kolla mitt lyckliga smile ;)
 
 
 
Första gången Chilli var ute.
 
 
 
Andra gången han var ute.
 
 
 
Vi var på burnout i Skara.
 
 
 
Chilli fick komma ut i stor hage.
 
 
 
 
Vi körde Denver till hingstbete.
 
 
 
Chilli och Platina kom hem till mitt stall !
 
 
 
Chilli belastade ena bakhoven snett så han fick en toffla som han skulle gå med i 2 veckor.
 
 
 
Vi dekaltrimmade Audin.
 
 
 
 
Chillis stackars toffla åkte av och på några gånger innan han fick hoven plastad istället.
 
 
Juni:
 
Chilli och Sunnies första möte.
 
 
 
Vi hälsade på Denver på betet.
 
 
 
Vi släppte ihop Platina och Chilli med Sunnie.
 
 
 
 
Platina fick sadel och träns på sig och Chilli tränades på att gå i grimma och grimskaft.
 
 
 
 
Stina fick åka till veterinären då hon tappade en klo.
 
 
 
Vi var på Stenaracet i Skara.
 
 
 
Vi flyttade vindskjulet.
 
 
 
Vi firade en rolig midsommar med alla goingar hos Daniel och Sanna.
 
 
 
Vi åkte till Lysekilscruisingen.
 
 
 
Jag fick en ny hjälm i födelsedagspresent/julklapp.
 
 
 
Jag fick rida Evelins fina Sannie.
 
 
 
Jag fick mitt livs första magsår på grund av för stark eksemmedicin.
 
Jag och Tompa var på Jordgubbens dag.
 
Jag besiktade Imprezan, som inte gick igenom första gången.
 
 
Juli:
 
Vi badade första gången för året.
 
Jag och Tompa åkte till Mollösund med Daniel och anders.
 
 
 
 
Tompa gjorde en hemmagjord blinningfångare, som tyvärr inte fungerade så bra.
 
 
 
Tompa och Chilli bondade.
 
 
 
 
Jag fick låna Turbo för att rida med My ut och efter det red jag honom några gånger.
 
 
 
Vi var på Drifting i Skara.
 
 
 
Vi åkte jänk på Fallens dagar.
 
 
 
Jag dressyrade med Tessie i padocken.
 
 
 
Platina började longeras.
 
 
 
Jag hoppade Tessie i padocken.
 
 
 
Återigen punka på Audin.
 
 
 
Jag och Tompa åkte till Tyskland.
 
 
 
 
 
Jag hoppade Tessie i padocken, igen.
 
 
 
Augusti:
 
Sunnie började sättas igång efter 6 månaders vila.
 
 
 
Jag satt och blev ledd på Platina första gången.
 
 
 
Första skritturen på Platina.
 
 
 
Jag och Tompa hade inbrott i våra bilar.
 
Sunnie började travas.
 
 
 
Platina reds ut och travades första gången hos oss, fortfarande med sällskap av Chilli.
 
 
 
 
Jag filmade Sunnie för att skicka in till min veterinär för bedömning.
 
 
 
Vi åkte med Chilli på fölvisning på Grevagården. Inget toppenresultat men 22.17 p och en överlycklig fölunge är ändå godkänt.
 



 
 
Vi dekaltrimmade audin ytterligare.
 
 
 
På min födelsedag var vi på Hjulafton.
 
 
 
Vi var på Sommarlandsträffen.
 
 
 
Vi var på Champion of the Youngsters på Grevagården.
 
Jag hopptränade Tessie för Martina.
 


 
 
Vi hämtade hem Denver från betet.
 
 
 
Jag fick positiva besked från veterinären och kunde fortsätta Sunnies igångsättning.
 
Jag och Tessie tränade för Anna Emanuelsson första gången.
 



September:
 
Platina och Chilli löshoppades på AS.
 
 



Jag och Tessie hopptränade för Martina.
 
 



Vi var på kräftskiva hos Fredrik.
 
 
 
Jag köpte ny mobil, Samsung Galaxy s5.
 
 
 
Jag och Tessie tränade för Anna.
 



Jag och Tessie var anmälda till en Pay and Jump men vid uppsittningen bröt jag ett ben i handen så det blev ingen hoppning.
 
 
 
Vi var på bilträff i Partille.
 
Det blev mycket fika under mina 4 veckors sjukskrivning.
 
 
 
Mamma red Platina på AS.
 
 
 
Efter en vecka sjukskrivning satt jag på Sunnie igen.
 
Jag fick nytt gips.
 
 
 
Imprezan gick sönder på väg till bilträff i Skövde.
 
 
 
Vi var på race i Skara.
 
Jag, Tompa och Budda gick upp mitt i natten för att kolla på blodmånen.
 
 
 
Jag åkte med My och Jessica till Ullared.
 
Jag hälsade på Karin.
 
 
 
Oktober:
 
My kom och fotade Chilli.
 
 
 
 
Vi var på bilträff i Trollhättan.
 
Jag blev av med gipset.
 
 
 
Chilli mätte 135 cm i mankhöjd.
 
Jag och Sunnie red i padocken på AS.
 
 
 
Vi var på race med Imprezan.
 
Jag och Platina fastnade på bild. My fotade.
 
 
 
Vi hängde på Denver för första gången.
 
 
 
Jag hopptränade Tessie för Anna.
 



Jag började rida DC en gång i veckan.
 
Jag hoppade Tessie i padocken.
 
 



Jag red Platina i padocken på AS.
 
 
 
Jag skickade in ännu en film på Sunnie till veterinären.
 
 
November:
 
Vi satte upp hästarnas nya vinterhage.
 
 
 
Jag började rida Vitamin.
 
Denver reds ut för första gången.
 
 
 
Jag och Tessie tränade för Anna.
 



Platina kollade tänderna och alla hästarna vaccinerades.
 
Jag hoppade Tessie i padocken.
 
 
 
Sunnie fick tummen upp och började ridas helt normalt, förutom att vi utesluter hoppning (förutom något litet språng ibland), bommar och klättring.
 
Evelin kom och klippte Sunnie.
 
 
 
Sunnie blev sparkad och var halt några dagar.
 
Jag och mamma var på julbord med jobbet.
 
 
 
Jag och Tompa bestämde oss för att flytta ! Flytten blir den 1 maj 2016.
 
 
 
Vi var på årets roligaste fest hos Elin som fyllde 20.
 
Jag och Tompa kom på en ny lek.
 
 
 
December:
 
Chilli mätte 138cm i mankhöjd.
 
Jag och Tessie gjorde våran sista hoppträning för Anna.
 



Vi sprang hinderbana.
 
 
 
Platina hoppades för första gången.
 



Jag och Sunnie red ett pass i ridhuset.
 
Platina hoppades ännu en gång i ridhuset innan hon fick vintervila.
 



Vi var på julbord i Lidköping med hela goa gänget.
 
 
 
Vi fick ännu en gång punka på Audin, denna gången på väg till ridhuset.
 
Imprezan gick sönder.
 
Vi köpte en ny bil.
 
 
 
Jag och Sunnie "hoppade".
 



Jag och Tompa red ut på julaftonsmorgon.
 
 
 
Jag ramlade av Denver vid en uteritt.
 
 
 
Jag och Evelin red ut tillsammans på hennes hästar.
 
 
 
Vi hade en rolig nyårsafton !
 
 
 
 
2015 började lite segt men har sen vart proppad med häst.
Hästar har kommit och gått och efter en hemsk hästvår så var jag inne på att sluta med hästar helt. Som tur var så ångrade jag mig och under hösten red jag minst 2 hästar om dagen, ibland 5.
Sunnie fick äntligen tummen upp att ridas.
Jag och Tompa har haft nästan lika otur med bilar som vanligt.
 
2015 har vart helt okej (och alldeles förskräckligt samtidigt) och 2016 kan bli ännu bättre !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0