Dagens ridning - Sunnie & Platina

Den här måndagen blev inte så dålig trots allt, den har nog faktiskt nästan vart en utav dom bättre måndagarna på ett tag. Jag kanske ska sluta ta att ut saker i förskott, haha !
Jobbet flöt på bra, dock lite stressigt med handling och matlagning. Jag slutade kl 14, bytte om på jobbet och åkte direkt till stallet.
 
Sunnie var först ut. Brodd på i bak (hon går ju broddad fram i hagen) och så flydde vi isgatan in i skogen. Där gick det faktiskt ganska bra att rida, även om Tant Brun hade nerverna på utsidan som vanligt. Undrar när hon ska växa upp ? ;)
 
Sen var det Platinas tur. Hon fick brodd i fram som ska sitta kvar i hagen men jag hade lite ont om tid och hann inte brodda bak, så vi red på åkern. 
Min förhoppning var att det inte skulle vara så halt på åkern men det var det. Därför blev det en kort tur men vi kunde trava några vändor på en icke halkig sträcka. 
Jag har inte velat rida Platina på grusvägen, trots brodd runt om, för om hon börjar joxa och ha sig så är jag livrädd för att hon ska halka. Men eftersom åkern inte längre är något alternativ och den lilla fuxiga fröken ska igång så får jag väl sätta i fyra brodd i varje sko och hoppas att hon har lite vett i skallen att ta det lugnt. Jag återkommer imorgon med hur det gick ;)
 
Imorgon blir en ganska rolig, ledig tisdag. 
Dagen börjar i stallet, sen ska jag hem och byta om för att åka på massage kl 13. Något som jag både ser fram emot och bävar för. Det känns som att det kommer göra ont ! Sen fika med tjejerna innan jag åker hem och fixar i huset. 
På kvällen ska jag och Tompa ha lite sambomys med favoritkycklingsoppan och kladdkaka med grädde. Jag bara älskar mina lediga dagar <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0