Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Idag jobbade jag och Sunnie mycket med traven. Först uppvärmning i låg form i trav och galopp för att sen gå ner till trav och lägga oss på volten i skogen. 
Jag ställde henne inåt och utåt, gjorde överdrivna tempoväxlingar (jag kortar henne så kort jag kan utan att hon saktar av och länger sen ut ordentligt igen), tänkte lite "vända in bogen" i varje steg så att jag fick koll på ytterbogen och skålade ur henne ordentligt. 
Det ovanstående varierade vi mellan under travpasset. Jag märkte att jag har mer koll på hennes högerbog än vänsterbog. Inte för att hon skjuter ut bogen särskillt mycket men det är lättare att flytta in bogen åt vänster än åt höger. 
Samling har vi inte riktigt kommit på så bra än. Jag vill behålla ungefär samma tramp och takt i samlingen som i hennes vanliga trav men än så länge är det lite svårt.
Fin var hon i alla fall och när vi galopperade av så gjorde hon några lättare bocksprång. Min fina tjej <3
 
Platina prövade mig lite idag men hon blev aldrig sådär riktigt tjurig så att hon växte fast. Det är ju en vinst i sig! 
Hon stog emot lite när vi gick ifrån gårdsplanen men vi kom iväg nästan direkt. 
Min tanke var att trava lite, ta en galopp i varje och sen skritta hemåt. Hon är ju trots allt inte riden så många gånger efter vilan. Men i andra galoppen så låtsades Platina bli rädd för något och hoppade åt sidan. Jag tappade balansen och då passade fröken minsann på att dra några bocksprång. Ett tag satt jag löst men jag lyckades få upp huvudet på henne och få tillbaka min balans så vi kunde galoppera vidare. Eftersom hon var så pigg så fick hon fortsätta galoppera några vändor till innan vi travade av i låg form, vilket hon gjorde jättebra.
Hon har en räv bakom örat den där Platina men jag tror nog att vi ska komma bra överrens framöver !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0