Fullt schema tomorrow

Jag fick sluta lite tidigare från jobbet idag då vi ska ta själva planeringen någon kväll framöver istället. 
 
Det har snöat som fasen hela dagen och det har nu blivit ett ganska tjock snötäcke på marken. 
På vägen hem från jobbet hade en Atraktor kört av vägen och eftersom jag har fyrhjulsdrift och dessutom hade bogserlinan i baksätet så erbjöd jag mig att dra upp killen. Det gick lätt och smidigt, som det mesta med Audin. Den där bilen är ren, materiell kärlek alltså !
 
Tanken var att jag skulle hinna rida idag när jag ändå slutade tidigt men att dra upp traktorn drog ut lite på tiden plus att det blåste svinkallt och snöade tätt så jag lät faktiskt Sunnie gå kvar i hagen och mockade bara stallet. Jag vet, jag ska satsa och tänka positivt och så vidare men jag vill gärna få ut något bra av våra ridpass också. Imorgon däremot hoppas jag på att få rida på hela åkern och inte bara i kanten så då blir det åka av ! Dock inte för länge då jag inte vill belasta Sunnies haser för mycket.
 
Jag ska till Evelins stall på morgonen och antingen så blir det lite jobbigare för Sannie att pulsa i snön så att hon lugnar ner sig något hekto eller så ser hon en stor, snöfylld åker som en biljett till att få busa av sig. Det återstår att se ! Som tur är så är det ingen som kollar när jag rider så om jag flyger av så slipper jag bjuda på tårta ;)
 
Annars är planerna att också hinna köra lite på isen och åka pulka efter fyrhjuling imorgon. Hur jag nu ska få ihop allt jag ska hinna med. Det är nog dags att gå och lägga sig så får jag gå upp tiiidigt för att få schemat att gå ihop.
 
 
 
 
Jag och Sunnie i snön för några år sen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0