Söndag

Jag hatar när saker inte blir som jag tänkt mig ! 
 
Tyvärr så var ridhuset upptaget hela helgen så jag och Sunnie gav oss ut på åkern bredvid vid stallet imorse istället. Svinkallt var det, jag höll på att frysa ihjäl i snön och blåsten ! Men helt okej underlag förutom ett litet parti med sorkhål som vi fick skritta över. 
Vi var ute i 45 min och Sunnie var fin. Vi red bara i kanten på åkern och på rakt spår men när jag begärde en lägre form så sänkte hon sig jättefint.
Förhoppningsvis är ridhuset ledigt någon dag i veckan så att jag kan rida igenom henne ordentligt.
 
Imorgon startar jag dagen med utsläpp i mitt stall för att sen åka till Evelins stall och rida Sannie och mocka. På eftermiddagen kommer hovslagaren till mina hästar så då passar jag på att mocka mitt stall. Och så ska jag försöka komma ihåg att köpa en till uppsättning broddar också. Jag har bara så att det räcker till en häst och Platina ska ju snart sättas igång igen :)
Fast jag hoppas på vår snart så att jag kan få tillbaka min motivation. Vem vill vara i stallet flera timmar om dagen i den här kylan ? Jag kan i och för sig nöja mig med ett eget ridhus också, då kan det nästan få vara vilken årstid det vill, haha !
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0