Känner mig som 125 år gammal

Det var inte bra för ryggen att mocka ur den där fårboxen igår. Herregud, idag kan jag knappt gå ! Det kvittar om jag står, sitter, går eller ligger så strålar smärtan ut i hela ryggen. Usch..
Nu på lunch fick jag i alla fall tömt nästan hela rännet på gammal halm. Det sista ligger precis i öppningen då traktorkärran blev full. Det gick långsamt men jag klarade det. 
Jag tänkte dessutom bjuda på två förebilder på stallet. Här har vi röjt ut allt förutom fårboxen.
 
 
 
 
 
Där den stora fårboxen till vänster är ska det bli två boxar. Sen blir det en tredje box inne i hörnet och en sadelkammare till vänster om dörren som är rakt fram. Uppbindning och förhoppningsvis spolplats blir mellan sadelkammaren och dom två boxarna. 
Det är mycket jobb kvar men det kommer bli så fint !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0