Road trip och dagens ridpass -Sunnie & Platina

Nu är vi på väg hem från våran roadtrip till Moheda. Tompa skulle köpa en bas och för att se så att den var hel beslutade vi oss för att åka och hämta den. Jag tycker bara det är roligt och har absolut inget emot att spendera kvällen i bil. 
 
 
 
 
Jag red båda tanterna imorse. Sunnie kändes tung och faktiskt lite stel. Inte så konstigt med tanke på hur mycket hon har vilat det sista i och för sig. Jag red utan gramanen och då får vi det där problemet med att hon inte tar mina halvhalter och blir för "på", jag kan knappt lägga om benen för att hon hela tiden vill iväg. Vi avslutade i skritt och med massa halter och övergångar så slappnade hon av bättre.
 
Platina skrittarbetade jag en stund. Henne behöver man vara konsekvent med och rida många övergångar för att få fram henne ordentligt för skänkeln och jag tycker att jag lyckades hyffsat på slutet. Nu fortsätter vi i ett lugnt tempo för att slippa överansträngningar och hoppas att det går vägen !
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0