Bra flugmedel ?

Det blev en väldigt lång dag men snart är den här intensiva perioden över.
 
Sommarfesten blev lyckad och nu har jag vart hemma en liten stund och pysslat om hästarna. Platina longerades och alla tre blev insmorda med flugsalva. Vi har tyvärr problem med både flugor, bromsar och knott här ute så hästarna går dygnet runt med flugtäcken och flughuvor. Ändå är dom irriterade så jag försöker smörja och spraya så mycket jag kan med skyddande medel. Jag har prövat det mesta, både här och i det gamla stallet, men tycker inte att något hjälper särskillt bra. 
Har ni några tips på bra flugmedel ? Tips mottages tacksamt, både medel som går att köpa och hemmakurer är intressant. 
 
Nu ska jag sooova, som en stock förhoppningsvis. Imorgon jobbar jag 8-17 ca och sen ska jag vara med när hovslagaren kommer till mammas stall. På fredag kommer han till mig och skor dom vi inte hann med sist.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelia

Vi har köpt något från skogsaboteket tror jag det heter, det skulle funka att hålla älgflugorna borta och vi har testade det på våra hästar. Det funkar toppen på våra hästar, men det är lite dyrt men helt klart värt det!

Sen så fanns det något med öl och vitlök + något mer, vi ska testa det också ;)

Svar: Tack för tipsen 😊
Emelie Svensson

2016-06-03 @ 20:35:21
URL: http://www.nouw.se/emeliaperala

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0