Dagens ridpass - Platina

Platina skrittades för hand i lördags och vilade söndag och måndag. Därför väntade jag mig en pigg och busig häst idag men jag fick bara det sistnämnda.
Idag hade hon en räv bakom örat och man riktigt såg på hennes uppsyn att hon snart skulle hitta på något. Bland annat så försökte hon vända hemåt när vi mötte en person som var ute och gick och så låtsades hon bli rädd för saker i dikena och hoppade åt sidan och ruskade loss i kroppen. Inget mer allvarligt än så, vilket jag tackar för just idag.
 
Annars var hon lite seg och i sista galoppen där hon fick galoppera fritt så fick jag driva igång henne för att hon skulle få upp tempot ordentligt. Under passet så låg dagens fokus på övergångar i traven och kortare galopp i lätt sits. Hon skötte sig bra men kunde vart mer engagerad. Galoppfattningarna börjar bli bättre igen, vilket är kul !
Nu har jag börjat ge henne mer av Top One igen för att se om hon får lite mer energi, annars får jag nog lägga till lite havre för idag när vi skrittade av så somnade hon nästan.
 
Imorgon ska förhoppningsvis båda hästarna ridas, om jag känner mig bättre. Snart två veckor med dålig sömn och svår huvudvärk varje dag sänker både humör och motivation. Sen så händer det mycket tråkigt just nu, vilket gör mig jätteledsen och nedstämd. Nej, usch och fy för mars månad än så länge..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0