Dagens ridpass - Sunnie

Det finns inget skönare än att komma hem från stallet, blöt och frusen efter flera timmars pysslande, och hoppa i mjukiskläder och landa i soffan. Mmm, här ska jag sitta ikväll !
 
Platina promenerades idag som ni såg. Imorgon ska vi till ridhuset för att hoppträna och jag vill att hon ska ha så mycket energi som möjligt. Jag tänkte träna på att hoppa flera hinder i följd imorgon, så att hon måste fortsätta galoppera efter hindret. Som det är nu så saktar hon gärna av och tycker att hon är färdig, haha. Och med tävlingen bara en månad bort så kommer mina prioriteringar med Platina framöver att vara just banhoppning. 
 
Sunnie reds ett hårt dressyrpass på grusvägen. Vi var ute i en timme, exklusive fram och avskrittning, och jag satt säkerligen ner i traven i 40 minuter av den tiden.
Det var svårt idag. Först var Sunnie lite spänd och då studsade jag bara runt i sadeln utan någon vidare kontroll på vare sig skänklar eller händer. Då galopperade vi i låg form i lätt sist en stund för att hon skulle slappna av och komma fram bättre för skänkeln. Sen gick vi tillbaka till traven och efter en stund så fick jag in tekniken och satt bra, för att vara mig. Tyvärr så tappade jag den på slutet igen då jag gärna bromsar upp Sunnie när jag studsar = Sunnie trampar bara ännu mer uppåt. I det läget måste jag tänka mer fram, även om det tar emot, för att få henne att få bättre takt och steg så att det blir lättare för mig att sitta. Ja herregud alltså, jag tror att både jag och Sunnie spyr på den där nedsittningen snart !
Hon var i alla fall superfin i galoppen idag, det är ju alltid något ! Hon gjorde alla galoppfattningar, från trav som från skritt, jättebra och hade en rund och luftig galopp med bra takt, till och med i högergaloppen. Fina häst <3
 
För övrigt så måste jag berätta vad jag drömde inatt, hehe. Jag hade åkt iväg med Sunnie på ett meeting och hade några timmar kvar innan vår första start. Då märker jag att jag har glömt gummisnoddar, vita handskar och något annat viktigt hemma och fick lite smått panik eftersom jag inte skulle hinna att både hämta dom glömda sakerna och göra i ordning Sunnie för start. Jag hoppas att det går mer smidigt till på söndag !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0