Dagens ridpass - Sunnie

Jag slutade jobbet 17.45 och åkte hem och hoppade i ridkläderna. Eller ja, underställ och mjukisar, som jag rider i när det är såhär kallt. Lite halkigt men bättre än att frysa låren av mig.
 
Tompa har köpt en ny pannlampa som jag provade idag och den var riktigt bra. Nu ska jag nog till och med våga mig ut själv i skogarna !
Tompa och Stina följde med som sällskap och då går Sunnie oftast som bäst. Hon var ruskigt fin att rida idag, avslappnad, påverkbar och med ett lagom tryck. Tänk om hon kunde vara sån att rida varje dag, vad mycket roligare det hade vart då.
 
Nu har hon gått fyra dagar i rad så imorgon tänkte jag mig en lugnare skrittur barbacka, kanske med något travinslag. Det där att hon ska vara helt igång om fyra veckor kommer vi kanske att se förbi lite grann, vi har ju trots allt inte bråttom till någonting och jag vill inte att spatten ska komma tillbaka igen. Så nu ska vi hålla oss med detta joggtempo ett tag för att bygga upp och stärka ordentligt innan vi går vidare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0