Agda är sjuk

Idag är det en tråkig lördag.
Imorse när jag öppnade för hönorna så var Agda väldigt hängig och vinglig och hon sov inte på pinnen som hon brukar göra utan stog under redet. Vi har märkt att hon har burrat upp sig dom senaste veckorna men hon har vart som vanligt och ätit normalt. 
Men när vi kom hem från lunch hos mormor och morfar så var hon jättedålig och stog bara i ett hörn och ville inte äta. När jag satte mig på huk så stapplade hon fram till mig och sökte skydd. 
Nu har vi tagit in henne i tvättrummet så hon får lite värme och så har vi tvångsmatat henne med vetekli och filmjölk. Nu väntar vi på att se en förbättring, annars får vi tyvärr ta bort henne. Trots att det "bara" är en höna så känns det så fruktansvärt hemskt att se henne såhär dålig men hon får lite tid till på sig i hopp om att det bara är magsjuka eller stopp i krävan. Usch..
 
Ikväll/inatt är det jag som vakar som en hök över henne och håller tummarna för att hon piggnar till.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0