Platina

Jag har en del inlägg jag har lovat er men som inte har kommit upp än. Här kommer i alla fall förklaringen varför Platina inte kommer gå som ridhäst längre:
 
Nu är det endast min hovslagare (som också håller på med massage och akupunktur) som har kollat på Platina men han är en kunnig hästman med många hästår på nacken som jag litar mycket på. Dessutom så är det inte min häst och när hon åkt tillbaka till sin ägare så kommer hon enbart gå som avelssto.
 
Vi visste redan från början att det fanns en risk att Platina inte skulle hålla för ridning. Hon är väldigt inåttåad och får då också en osund vinkel i sina knän. Den vinkeln ger ett slitage på hennes knän som har skapat överben strax under båda knäna som just nu är aktiva. Därför blir hon halt så fort jag sätter i gång henne. Skulle jag låta henne vila en längre period så att överbenen "lugnar sig" skulle hon säkert gå att rida ett tag men överbenen kommer med största sannolikhet alltid bli aktiva vid ridning. 
 
Så Platina har ingen karriär som ridhäst. Väldigt tråkigt, då hon är en rolig och ambitiös häst att rida. Och tråkigt för henne att bara gå i hagen när hon tycker att det är så roligt att ridas. Men hon är också en bra mamma och förhoppningsvis hinner hon få några föl till. Jag själv är väldigt sugen på att ta föl på henne till våren faktiskt ;)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh, nu blev ju jag också sugen på fölis ju 🙈 tur det är övergående 😇😉

Svar: Ja det är ju så mysigt ! Tills dom blir 1.5 år och odrägliga 😂🙈
Emelie Svensson

2016-10-18 @ 21:19:05
Postat av: My

❤️❤️❤️❤️

Svar:
Emelie Svensson

2016-10-18 @ 21:44:20
Postat av: Ellinor

Haha, tur det oftast är övergående 😆 och faktiskt rätt charmigt 😇

2016-10-20 @ 16:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0