Ett år sen

För ett år sedan så var jag, Tessie och gänget på Pay and Jump utanför Vara. Våran första "tävling" och vi var taggade. 
Klantig som jag är så lyckades jag bryta ett ben i handen när jag satt upp på Tessie. Jag hörde att det small och med tanke på den hemska smärtan så misstänkte jag ett benbrott redan då. Jag prövade att rida ändå men det gjorde alldeles för ont så vi fick avanmäla och åka hem. Så snopet !
 
Några timmar senare åkte jag och Tompa till akuten och visst hade jag brutit metacarpalbenet i handen. Vid uppsittning. Ibland är jag inte så smidig, haha !
 
Idag, ett år senare, så kan jag nästan använda handen som vanligt. Den blir lite överansträngd om jag skriver eller målar för länge och vid vissa handställningar så kan den värka. Rider jag starka hästar så känner jag mig trött i handen efteråt. Ringfingret är fortfarande skevt och kommer vara det.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0