Dagens ridpass - Obama & Sunnie

Alltså, Obama går bara från klarhet till klarhet !
Idag red vi på grusvägen och i traven så backade han faktiskt av själv och kom i en ganska trevlig form stundvis. Ibland fick jag påminna honom när han såg något intressant men bara att han söker sig till arbete själv numera är roligt.
I galoppen har han också tagit ett steg i rätt riktning. Han kändes inte alls lika tung idag utan kortade ihop sig och bar sig bättre. Några galoppsprång när jag lirkade lite så kom han även ner med nacken. 
Något som är roligt med Obama är att vi aldrig direkt har tränat galoppfattningar men ändå fattar han rätt och för skänkeln nästan varje gång. Duktig !
 
Sunnie hade fallit tillbaka till gamla mönster idag. Hon var sådär opåverkbart tittig och gick bara och spände sig. Därför jobbade vi mest lång och låg idag och ställde igenom i alla gångarter. Galoppen var fin på slutet men i traven kunde hon släppt efter liiite till. 
 
Nu har jag röjt av här hemma så att det ser ut som att det kan bo två människor här igen. Imorgon kommer varenda minut när jag slutat jobbet vara pressad så då hinner jag inte med såna tråkiga saker som att städa.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0