Söndag

Två hästar blev ridna igår, Obama och Sannie.
Med Obama har jag ökat intensiteten på ridpassen utan att dom för den delen blir längre. Vi jobbar mycket med halter, att han ska göra en lugn halt och stå kvar i form med eftergift. Jag har också börjat introducera ryggning för honom och han är lite frågande men gör sitt bästa. Skänkelvikning i skritt gör han numera bra.
Igår galopperade vi också några meter och jag tror bestämt att den här vilan har gjort honom gott för det var ingen dålig galopp han fick till !
 
Sannie fick ut och galoppera på grusvägarna. Uppskattat av både mig och henne. Och hon blev nog av med överskottsenergin för på slutet kunde hon galoppera lugnt utan att gå ifrån mig. Och som hon frustade, härligt !
 
Min kropp har ställt till problem för mig det senaste. Jag som inte brukar känna av smärtan så värst när jag rider kan nu knappt rida lätt. Det är så irriterande när kroppen sätter stopp. Men det är bara att bita ihop.
Annars har helgen vart lugn utan en massa flängande och planer. Underbart !
Strax ska jag och Tompa åka till Torpoch handla julklappar. Det har kommit snö under natten så jag får se om jag kan rida sen eller inte.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0