Dagens ridpass - Obama & Sunnie

Jag började med Obama idag. Stallet är en byggarbetsplats idag när grannen snickrar så jag gjorde i ordning honom utanför hagen, jättemysigt i det fina vädret. Där stog han lös och halvsov medans jag grejade. 
Att gå från gårdsplanen var lite jobbigt men efter att han backat några steg två gånger så kom vi iväg. Först var han ganska lugn men så fick han syn på några som gick lite längre bort på vallen och då stressade han upp sig. Sunnie stog och skrek i hagen också och det gjorde ju inte saken bättre. Jag red honom på en åttvolt tills han började slappna av och sluta takta och då gick vi vidare. Nästa stopp kom när vi skulle gå emellan en stenmur till nästa vall. Då låtsades han bli rädd och började backa igen. Jag var dock envisast så efter en stund kom vi igenom. 
Vi travade lite på den stora vallen och han tänker inte ens på att busa. Än så länge, det kommer säkert i framtiden, haha ! Sen skrittade vi hem och då kunde han gå på långa tyglar, hyffsat avslappnat. Vi var ute i ca 25 minuter och när vi kom tillbaka var han ganska trött så det var alldeles lagom. För några år sen trodde jag aldrig att han skulle gå att rida ut på själv, duktig kille !
 
Sunnie skrittade jag barbacka på vallarna idag igen. Hon sprang lite i hagen när jag var iväg med Obama och jag hoppas verkligen att det är för att hon är brunstig och att hon slutar med det när hon slutar brunsta. Alternativt att hon lugnar ner sig när hon blir riden mer och inte har så mycket överskottsenergi. 13 år och blir upprörd när en häst lämnar hagen.. Min fjanttant !
 
 
 
 
Nu ska jag och Tompa laga stek och mysa i soffan framför en bra film resten av kvällen. Klockan är inte ens 17 och vi är färdiga med alla måsten. Lyx !
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, kanske bara var en sån dag idag.. Min brunstar också och fjompade loss totalt. :)

Svar: Man kan ju hoppas ! Ja, det är väl nackdelen med ston 😂
Emelie Svensson

2017-02-14 @ 19:03:27
URL: http://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0