Dagens ridpass - Obama

Idag skrittade jag Obama för första gången på några år och han var riktigt duktig.
 
När jag gjorde i ordning honom i stallet var han lugn och skötte sig jättebra. Vi gick ut i sommarhagen och så longerade jag honom några varv i trav. Longeringen sitter inte riktigt än men så är han ju inte longerad så mycket heller.
 
Så satt jag upp på honom utan någon som helst reaktion från hans sida. Vi stog still ett tag när Tompa fotade honom och det var inga konstigheter. När vi skulle lämna gårdsplanen testade han mig lite men efter en kort stund kunde vi skritta iväg på grusvägen. Han var lite spänd men gjorde halt och satte igång när jag bad honom. Vi skrittade bara en kort bit eftersom han var så duktig.
 
När jag skulle sadla av honom så trampade han runt på gången och blev lite stressad men han höll sig på alla fyra benen och hade hyffsat respekt för mig ändå. 
 
En bra start med Obama hittills tycker jag !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0