Planen med Obama

Jag tänkte dela med mig av hur planen för Obama ser ut:
 
Han är grundriden, dock nästan endast i padock och nu var det några år sen han reds regelbundet. Därför har vi börjat med arbete från marken, för att han ska lära känna mig och lära sig att ledas bra och ha respekt för den som leder honom. Att han få se omgivningarna innan jag sitter upp är ju dessutom ett plus.
 
Eftersom han faktiskt är riden så kommer jag börja blanda in vanlig ridning med promenaderna ganska snabbt. Men jag kommer ta det försiktigt så att han inte blir överrumplad och så att både hans kropp och huvud hänger med. Hur snabbt vi går framåt beror på Obama helt enkelt.
 
Framöver får vi se vad som händer. Jag är ju sugen på att börja hoppa igen och förhoppningsvis kan Obama ta sig över i alla fall 1m med lite träning. Annars har jag två dressyrhästar här på gården, haha. Tanken är också att dressyrträna för Emma Lindqvist på Humlegården när vi är redo och beroende på kapacitet så kanske vi kan träna för Anna i hoppning.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0