Statusuppdatering Sunnie

I söndags tog jag av Sunnies zinkomslag och till min glädje så var hon inte svullen alls ! Lite gallig precis ovanför kotan men det är hon på höger fram också. Hon reagerar heller inte vid palpation men hon är fortfarande varm. 
 
Idag ringde jag till veterinären igen. Att hon inte är svullen behöver inte betyda att hon är frisk. Tydligen är det vanligt att svullnaden går ner vid senskador, så tror man att hästen är frisk och sätter igång den men får då ett bakslag eftersom den inte har fått vila ut senskadan. Usch, så lurigt det där.
Veterinären skulle i alla fall ringa till Husaby och se vad dom tror, om hon behöver ett ultraljud eller inte. Jag som har spenderat ganska mycket tid på Husaby och är supernöjd med den kliniken känner mig lite lugnare när dom samarbetar med Sunnies fall. Flera kloka åsikter som bollas känns bättre än bara ett omdöme. Veterinären ska ringa tillbaka under dagen så får vi se vad domen blir.
 
Jag hoppas att Sunnie i alla fall får komma ut i sjukhage, hon och Chilli är såå rastlösa efter en vecka på box.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0