Dagens ridpass - Obama

Jag säger bara en sak: wow !
 
Idag var Obama jättefin redan från start. Lätt i munnen framme för skänkeln och väldigt lyhörd. Halterna börjar sitta efter mycket träning, nu står han nästan alltid kvar i form och jämnt uppställd. Jag kan variera tempot i alla gångarter och han gör det lätt, jag behöver inte driva massor eller ta en överdriven förhållning. 
I galoppen börjar han få rundare galoppsprång och får in bakdelen mer och mer, men det krävs fortfarande mycket ridning från min sida.
 
Det är så roligt när man kommer till detta stadiet med en unghäst. När man kan börja bryta ner arbetet i detaljer och finslipa på dom. Nu är våra detaljer fortfarande ganska stora men vi är på väg åt rätt håll !
 
På tisdag får Obama åka till Vedums padock och träna. Jag hoppas att han behåller sitt lugn hyffsat så vi kan fortsätta arbetet där vi slutat det här hemma och att jag kan visa upp honom från hans bästa sida. Och så tror jag att vi sätter upp ett litet räcke och ser vad han säger om det 😊
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0