Dagens ridpass - Obama

Idag joggade jag återigen Obama på grusvägen. 
Jag måste bara börja med att säga att han numera står som ett ljus i stallet. Om det är för att han är lättad att komma in och slippa flugorna eller om han faktiskt har lugnat ner sig vet jag inte. Men i vilket fall så är det skönt att kunna göra i ordning honom i lugn och ro och han har ju faktiskt vart mycket lugnare i stallet över huvudtaget sen han kom hit. Idag stog han till och med still när jag spolade av honom efter ridpasset.
 
Han blir annars mer och mer ridbar för varje ridpass. Nu kan han variera tempot och även flytta sig och ställa sig runt skänkeln. Han är fortfarande ostadig i formen men även den kan vi variera mer nu. 
Nu hoppas jag att vi kan få ha lite flyt så att jag kan fortsätta hans inhoppning och kanske komma ut på någon lokal hopp i höst !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0