Chilli har fått ett sticksår

Såhär såg Chilli ut när han kom in från hagen i eftermiddags:
 
 
Först blev jag livrädd och trodde att han skulle ha ett gigantiskt sår men när han var rentvättad och klippt så såg han ut såhär:
 
 
Inte så farligt som det såg ut med andra ord. Jag fick rent såret och det såg bra ut. Efter att det fått lufta och vara en stund så satte jag på kompresser med bomull över som jag sen fäste med en vet vrap. Helst hade jag velat att det skulle få andas inatt men då är jag rädd att det kommer in smuts och bakterier från boxen. Inte för att jag tror att den kommer sitta kvar imorgon bitti ändå men. Han började redan gnaga lite på bandaget innan vi gick från stallet, min lilla skitunge.
 
 
 
Så himla typiskt att detta skulle hända just nu, vi som skulle löshoppa för första gången på onsdag. Nu får vi istället vänta två veckor till..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0