Hästig dag

Denna lördagen har verkligen gått i hästens tecken. 
Kl 11 mötte jag upp Sanna hemma hos gudmor. Vi pysslade med Bengan och Amelia och tog en promenad. Det finns en filmsnutt på Dennis på Instagram, han är så söt så jag smälter 😍
 
 
Sen åkte Sanna med hem till mig och så red vi ut Sunnie och Obama. Obama var lite tittig idag när han hade sällskap och så kändes han lite ömfotad. Annars var han trevlig, som vanligt.
Sanna galopperade till och med idag, så modigt !
Solen sken och vi hade bara en härlig ridtur helt enkelt.
 
 
När Sanna åkte hem så kom mamma och hjälpte mig att lastträna Obama och Chilli. Obama gick in på ett av dom första försöken, dock från sidan så han slapp lämmen, och var faktiskt alldeles lugn. Nästa gång opponerade han sig lite och tyckte att lämmen var läskig. Då fick vi hjälpa till med linor några gånger och sen gick han på ganska lugnt. Stor guldstjärna till honom och skönt att han var så lugn inne i transporten.
 
 
 
Chilli började med att krångla och tyckte också att lämmen var farlig. Vi linade in även honom några gånger och på slutet gick han in av sig själv. Chilli kunde jag backa några steg utan att backa ur transporten och sen gå fram igen, han tog det väldigt lugnt och försiktigt ut och backade inte om jag inte bad honom. Duktig kille !
 
 
 
Nu har vi precis vart och visat Imprezan och killen som kollade på den verkade uppriktigt intresserad. Ledsen min på det, jag vill verkligen inte sälja den 😔
Jag känner mig lite halvrisig just nu så när vi har kommit hem ska jag spendera resten av kvällen i soffan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0