Sammanfattning av helgen

Lördagen kändes som en av dom längsta dagarna i mitt liv, men det är väl inte så konstigt med tanke på att vi var i Uppsala och vände. Trots det så känns det som att helgen inte ens hann börja innan den var över.
 
Evon var i helt okej skick, lite små skavanker i lacken och i framskärmarna men jämför man med Imprezan så är den i toppskick ! Det var ingen tvekan om saken, den fick följa med oss hem. Det var lite klurigt att köra högerstyrt på vägen hem men som tur är så vande jag mig ganska snabbt. Och bra gick den, särskillt från 100km/h och uppåt. 
När vi kommit till Götene, mitt i ett race såklart, så började den ryka ordentligt så jag fick snällt stanna i vägkanten och sen bogseras hem. Vi har inte riktigt rett ut vad det kan vara för fel men vi fick med en del delar till den så förhoppningsvis kommer den rulla snart igen. Bara vi hittar tiden till att meka.
Jag är i alla fall himla nöjd med att vara Evo-ägare och hoppas att vi får en rolig sommar ihop.
 
 
 
På eftermiddagen kom Sanna och hjälpte mig att rida Sunnie. Tompa höll träning för oss i sommarhagen och Obama skötte sig bra. Sunnie var dock lite väl pigg emellanåt men det såg riktigt fint ut och Sunnie tyckte det var roligt att få arbeta lite igen.
På slutet så trillade jag ju av Obama men det var inte så dramatiskt. Han blev rädd för vattenkaret och jag var lite för avslappnad så jag tippade av, haha. 
 
Söndagen var vi en sväng på crossbana. Jag red inte för jag var så satans trött efter lördagen och en timmes mindre sömn natten till söndagen. Ingen godtarbar ursäkt egentligen men vissa dagar ska man bara inte ge sig upp på hästryggen. 
 
Hur skönt är det inte att det är sommartid nu då ? Våren är verkligen här nu.
Nu ska jag ge mig ut i stallet. Jag ska mocka, Sunnie ska joggas och Obama får nog longeras idag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0