Torsdag

Idag jobbade jag 8-17.30, kom hem och gick som vanligt ut i stallet. 
 
Jag longerade Obama på ängen idag och han skötte sig bra förutom att han ville gena på ena sidan. Men han har fattat vad longering handlar om i alla fall. Jag tycker att longering är ett bra komplement till ridningen och oftast longerar jag i bara grimma eller träns utan inspänning. Hästen får på så sätt söka sig till arbete själv och får slappna av utan ryttare på ryggen. Bra att kunna se hur hästen rör sig från marken också. 
 
Sunnie kändes inte lika öm när jag kände på henne idag så förhoppningsvis var det något litet som redan är på väg bort.
 
Jag och Tompa gjorde stallet och tog in hästarna och nu väntar vi på att en fiskgratäng ska bli färdig. Det blir varken mer eller mindre spännande idag än så. Eller jo, vi ska äta chokladpudding 😂
 
 
 
Bild från när jag och Obama red i skogen här om dagen. Vi hittade en underbar plattform i skogen !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0