Fullspäckad fredag

Vilken dag !
 
Sovmorgon till 7.30 och sen satte jag mig i bilen till Köping för att hämta en ny motor till Evon. Fick vänta en stund där och när vi sen fått lastat och jag hade kört kanske 1 km så brötar det till i släpet och vips så hade ena spännbandet gått av och motorn flugit all världens väg. Som tur var så stannade den på släpet i alla fall. 
Jag vill ge dagens ros till lastbilschauffören som hjälpte mig att ställa rätt motorn och spänna fast den. Jag hade aldrig klarat det utan dig, STORT tack ! En motor på 200 kg flyttar i alla fall inte jag inte så lätt..
 
När jag kom hem så åkte jag till Cilla och red Coco. Vi red ut i skogen och stornjöt av det underbara vädret och båda hästarna skötte sig exemplariskt. 
 
 
 
För en stund sen red jag och pappa mina hästar och nu står vi i garaget och skruvar. Vi hade ett litet hopp om att kunna köra imorgon kväll men det slocknade ganska snabbt när det visade sig att det saknas lite grejer på motorn.
 
 
 
Jag fick till och med på honom ridbyxor och ridstrumpor ✌
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0