Dagens ridpass - Sannie, Obama & Sunnie

Såna här dagar älskar jag ! Jag har vart full med energi på eftermiddagen och har haft stor motivation till hästarna. Tänk om det alltid kunde vara så.
 
Efter jobbet så åkte jag och red Sannie. Eftersom hon inte har vart skadad så kan vi köra på nästan som vanligt. Jag lägger in lite fler skrittpauser, annars är passen nästan lika långa som vanligt.
Hon kändes fin idag. Jag red henne på ett kimblewick med delta och hon verkar trivas bra på det. Lite stark men det har nog mer med överskottsenergin att göra.
Vi red mycket galoppfattningar för att sen galoppera en liten bit innan vi saktade av till skritt igen. På så sätt hann hon inte gå ifrån mig i galoppen och hon fick heller inget tillfälle att bli stark. Vi la in kort trav emellanåt där jag satt ner och där var hon riktigt trevlig.
 
Jag åkte till posten och hämtade ut ett paket (med ett schabrak 🙈) och åkte sen hem och red Obama.
Han var också fin, lite tittig ibland men han får ändå godkänt för dagen. Nu har vi börjat trava lite smått och förutom att han är lite ömfotad så känns han bra.
 
Till sist var det Sunnies tur och henne skrittade jag barbacka. En kort galopp tog vi också och jag tror att vi njöt lika mycket av varandras sällskap båda två ❤
 
Nu har jag gjort stallet och ska hoppa in i duschen. Strax kommer Tompa hem och då ska vi laga potatisgratäng och oxfilé. Inte illa på en måndag va ? 😉
Imorgon fortsätter det i samma tempo, förutom att jag får sovmorgon och bara jobbar 2 timmar. Jag tänkte hinna med Sannie och nordsvensken och sen minst Obama här hemma. Det ska bli riktigt skitväder imorgon så allt hänger på det.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0