Dagens ridpass - Sannie

Alltså, vädret är verkligen under all kritik just nu ! Det har regnat i flera dygn så nu är det superkladdigt ute. Och så kommer det snö på det ? Inte okej !
 
När jag slutade jobbet så åkte jag och Evelin och lunchade på en thairestaurang i Kvänum. Sen hann jag rida Sannie medan det fortfarande bara regnade. 
Jag red på kombihacket idag och efter en stund så var hon riktigt fin i skritt och trav. Hon får en rundare form på det bettet och hon bär sig mer själv så jag fick en trevlig känsla. I galoppen där emot så hade vi lite dragkamp. Hon var stark och bet sig fast i vänster mungipa. På slutet var hon bättre i höger galopp men jag redde inte riktigt ut det så det är bara att jobba vidare. 
Imorgon ska hon få gå med gummisnodd för att få lite hjälp på vägen.
 
Ingen av mina hästar blev ridna idag och dom var väldigt glada att få komma in för en liten stund sen. Imorgon ska det vara uppehåll så då hoppas jag hinna Sunnie och Obama också, eftersom jag slutar 13.30. Och så ska jag åka och hämta halm.
 
 
Den här donnan kräver en del ridning. Det känns i rumpa, vader och mage just nu kan jag lova 😂
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0