Dagens ridpass - Chilli & Sunnie

När jag slutade jobbet 17.30 så svängde jag förbi affären och gick direkt ut i stallet när jag kom hem.
 
Det har blåst halvt storm här hos oss under eftermiddagen så hästarna var på tårna.
Chills var först ut. Jag longerade honom på vallen och han var verkligen högt och lågt idag ! Men det var inga dumheter denna gången utan bara lite för mycket myror i kroppen. Vi höll inte på så länge utan slutade när han travade ordentligt några varv. 
Jag brukar inte vara den som bangar men jag känner mig faktiskt lite nervös för Chillis inridning. Jag tror att jag kommer ha händerna fulla med att försöka tämja alla hans rävar bakom öronen men jag kommer förhoppningsvis ha mycket bättre balans när vi är färdiga 😂
 
 
Sunnie red jag ut barbacka på grusvägen. Även hon var tittig men gick fint större delen av turen. Vi körde på skritt och galopp och jag tror att Tant Brun var nöjd.
 
Lite stallarbete och putsning senare så har jag nu kommit in och ska äta kvällsmat innan det är dags för sängen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0