P&J Frankie Boy

Frank skötte sig bra på dagens P&J. Han tvekade på något hinder men då fick han hoppa stillastående. Sen gick han bra, fast i trav. Galoppera gjorde han emellan hindren men några galoppsprång innan saktade han av till trav och travhoppade. Förhoppningsvis kommer galoppen med lite mer styrka.
 
 
När jag kom hem så red jag Sunnie med en gång. Hon var tittig idag, hon avslutade dock fint i både traven och galoppen. Hon har vilat en del det sista på grund av allt regn så vi tog bara en kort joggtur. 
Jag vet inte riktigt hur länge till jag kommer kunna rida henne. Det märks redan nu att hemvägen, som är lite i uppförsbacke, börjar bli tungt för henne. 
 
Sen målade jag klart stallet. Imorgon vet jag om vi ska gjuta Chillis box i år eller inte, annars är det färdigt för att ta in hästarna när det regnar för mycket.
Jag hann också spola ur transporten så att den är fräsch till på onsdag när Johanna ska hoppträna Frank. Jag ska förresten hoppträna Sannie på onsdag, roligt !
 
Nu bygger killarna baslåda och jag och Sanna degar i soffan. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0