Stenträning med Frank

I onsdags var Frank på träning för Sten. Johanna har tränat honom en gång för Sten tidigare och har efter det ridit några träningar för mig och jag har ridit honom på två P&J. Men allt som allt så kanske han har hoppat vid 7 tillfällen.
 
Med det i åtanke tycker jag att träningen gick bra. Han valde själv galopp mot dom flesta hindren, även om han har svårare för vänster galopp. På vissa oxrar stannade han upp mitt i språnget, som om han plötsligt blev osäker på sig själv, men annars hoppade han bra. Vi hoppade också en trekombination med oxer-räcke-räcke med ett språng emellan och visst var det lite läskigt först men sen gick det som på räls. 
 
På tisdag ska Frank på P&J hos Elfstrands och ska gå 60cm och 70cm. Debut på 70cm men med tanke på vad vi hoppade för "höjder" på träningen så tror jag inte det blir några som helst problem.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0