Hoppträning för Sten

Igår red jag och Sannie ännu en träning för Sten. Vi har hoppat henne ganska mycket det sista men vi har en tanke bakom. Sannie blir lätt spänd och tittig så fort vi ska hoppa något nytt hinder eller på nya platser. Vi försöker därför åka iväg med henne så mycket som möjligt för att hon ska slappna av och att hinder inte ska bli en så stor grej. Jag tycker redan att det märks skillnad på henne då hon hoppat det mesta utan spändhet numera.
 
Träningen gick både bra och dåligt. Vi hoppade en serie med två galoppbommar-räcke-bom-räcke och sen fyra språng på båge till en oxer eller tre språng på en båge till ett räcke. Jag själv har lite svårt för galoppbommar så på dom trasslade vi till det några gånger. Sen så är det alltid svårt med "höger-eller-vänster"träning då hästen gärna vill gå åt det håll den gått tidigare. Så där var det lite vingligt emellanåt. Men när vi satte ihop allt till en bana så flöt det på och vi fick några fina språng. Så roligt att vi kan börja finslipa på detaljer nu istället för att bara ha som mål att ta oss över hindren.
Film finns på min Instagram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0