Obama

Alltså, jag är verkligen inte gjord för sån här kyla ! Jag tappar all motivation till allt förutom att ligga i soffan och äta en massa onyttigt. Jag fryser konstant och är ovanligt trött, jag kan somna när som helst och var som helst och så har det vart några månader nu. Förhoppningsvis släpper det när värmen kommer.
Så, nu har jag fått klaga lite på vädret. 
 
När jag kom hem från jobbet så promenerade jag en sväng med Obama och longerade honom i skritt och trav en stund. Han var ruskigt pigg och la in något bocksprång och lite galopp. 
Dom där hela sulorna han fick på framhovarna hjälper tyvärr inte så bra mot snöstyltor. Därför är jag rädd för att rida på vägen där det är isigt med honom då broddarna inte når ner och får fäste. Det sista jag vill är att han ska fläka sig eller att vi halkar omkull. Har redan gjort den tabben på ponny och det slutade med en sträckt sena i benet och flera veckor på kryckor = ingen ridning på ett bra tag. 
Men imorgon ska det komma regn så har jag tur så regnar snön bort så jag kan rida honom ordentligt igen.
 
Igår red vi ännu ett pass barbacka i sommarhagen och red mycket serpentinbågar, mindre volter, skänkelvikning och halter. Man ska inte underskatta skrittarbetet ! Lite trav på volt där han gärna blir av och på men det blev bättre på slutet.
 
 
Snart är det dags att klippa herrn igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0