Torsdag

Idag kom jag hem från jobbet strax efter 17. Som oftast gick jag direkt ut i stallet.
 
Först mockade jag och fixade klart stallet. Sen gav jag min sadel lite välbehövd kärlek. Jag har inte riktigt kommit på hur/med vad jag bäst smörjer den. Därför brukar jag först torka av den med en oparfymerad baby wipe för att få bort smuts och damm. Sen gnuggar jag in Prestiges egna sadelbalsam, som för övrigt luktar såååå gott ! Det borde ju vara ett säkert kort tänker jag, eftersom den är speciellt framtagen för Prestiges läder. Dock gör jag det inte för ofta då jag har läst att det inte är bra för lädret. Parisen som jag har är ju dessutom i kalvskinn och jag vill inte att det ska töja sig.
 
Sen tog jag med Obama på en powerwalk. Han vilade igår eftersom vädret var under all kritik. Nu hoppas jag att vi kan få ha lite flyt så ska vi nog kunna börja galoppera i helgen.
Jag tog in hästarna för kvällen, spolade ben och nattade dom.
För övrigt så blev jag tipsad av Ellinor om att lyssna på ridpodden. Det har jag gjort både igår och idag under tiden jag har vart i stallet och det är riktigt peppande. Skönt att lyssna på något vettigt och intressant också och inte bara någon radiopratare som babblar.
 
Imorgon slutar jag kl 14 och åker direkt till Sannie. Jag tänkte mig en uteritt med mycket galopp då hon säkerligen har samlat på sig en del energi dom senaste dagarna. Sen ska jag rejsa hem till mitt stall och förhoppningsvis hinna både mocka och rida Obama innan vi ska möta upp hela gänget för drinkkväll hos Elin och Philip. Det ska bli så roligt, som vanligt när vi alla umgås ❤
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0