Duktig Chills

I söndags efter träningarna åkte jag hem och red ut Chilli. Jag longerade honom i ca 5 minuter innan jag satt upp och travade på volter i olika storlekar och varv. För första gången provade jag att sätta lite krav på honom, jag kramade helt enkelt försiktigt om tyglarna, höll om med benen och försökte forma honom för innerskänkeln och visst började han söka sig neråt och komma till arbete. 
Det var lite i djupaste laget på stubben efter allt regn så galoppen tog vi på grusvägen och även det sköter han galant. Min duktiga kille !
Film finns på min Instagram.
 
Imorgon ska Chills få åka med till Varas stora ridhus (ev paddocken beroende på vädret) innan träningarna. Tanken är att sätta upp ett lågt räcke för att påbörja inhoppningen och se hur han reagerar. Så spännande !
 
Tyvärr så strular blogg.se så jag kan inte ladda upp någon bild.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0