Första traven på över ett år

Igår fick jag lite sovmorgon efter en natt med knappt någon sömn alls. På jobbet hade vi planering och föreläsning till kl 16 och när jag kom hem cyklade jag en mil på motionscykeln. Jag hoppade sen i ridkläderna och red ut Sunnie en sväng. 
Hon skulle egentligen börjat trava vid årsskiftet men eftersom vi hade isgata någon vecka innan jul så blev traven uppskjutet en vecka. Så igår var det dags, och herregud 😂 jag hade glömt av hur hennes trav kändes, den är så stor och stötig så jag satt mest och fnissade.
Sunnie var superambitiös, som vanligt vid igångsättning. Hon ville gärna gå med näsan i backen för att visa hur arbetsvillig hon var. Vi travade en bit, sen ställde och böjde vi i varierad form och flyttade en del för skänkeln. Ett bra pass där jag fick en trevlig känsla.
 
Idag slutar jag tidigt och det ska vara skitväder hela dagen. Sunnie har rört på sig i ca en vecka i sträck så det kan hända att hon får en vilodag idag. I så fall ska jag attackera cykeln och styrkeövningarna lite extra hårt istället. 
 
 
Tänk att jag har suttit ner i två hela dressyrprogram i Sunnies stötiga trav ! Känns närmare omöjligt just nu 😂 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0