Fredag

Brr, det är dagar som denna som jag undrar varför jag bor i Sverige !
 
När jag slutade jobbet pallrade jag mig i alla fall ut i stallet och spenderade några timmar där. Jag longerade Chilli och vi ökar på traven successivt nu. Idag fick han även hoppa över en av våra stockar i sommarhagen på lina och det tyckte han var jättekul. Och som han hoppade sen, det ska bli så spännande att följa hans utveckling under våren.
Egentligen skulle hovslagaren kommit och skott honom idag men det blev framflyttat. Förhoppningsvis kommer han i helgen så jag kan börja rida snart.
 
Sunnie och jag tog en sväng på grusvägen. Hon var tittig på bortvägen men var desto finare när vi vände hemåt. Just nu jobbar vi mycket med tempoväxlingar i skritten då hon inte är helt framme för skänkeln. I traven får hon mest trava på och stretcha än så länge.
Trots massa tjocka kläder frös jag väldigt när vi skrittade hemåt.
 
Sen mockade jag och myste med kossorna en stund. En utav dom minsta är min favorit, hon vill alltid kela och bli kliad. Dessutom har vi fått vår första bäbis på Hagö för i år 😍
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0